Selasa, 15 Mac 2011

Tsunami lagi ..


Erm .. baru je sampai umah nak rilex2 jap , tetibe bukak tv ade tsunami kat Jepun ??? Mule-mula just fikir alaa berguraw la tu , ingatkan trailer filem yang macam Sinking Of Japan tu ..Bile tengok balik rupe nye THAT'S REAL TSUNAMI doe . terperanjat giler aku ..


kire hebat gak la filem nie
detik-detik tsunami
ombak besar giler-giler
rileks je keta tu walaupun jalan dh retak
kebakaran sana sini
Macam umpama kena tampar gak la penangan tsunami nie bagi aku .Yelah memang menakutkan , if aku ada kat tempat tu memang rase nak lari hujung dunia . Tapi memang kesian sangat kat rakyat dorang coz hilang tempat tinggal , hilang punca pendapatan , banyak gak keburukan tsunami nie .. Tapi nak wat camane , lagipun tu memang dah bencana alam .Walau macamana maju pun negara kite tapi law nak musnah sekejap je .. Hmm , bile tengok negara laen jadi macam tu baru lah tetibe aku rase bertuah kat negara sendiri .. Ada kesedaran sivik gak aku nie , heheh ..
indah tak ?? hehe

cantek pemandangan sedap mata melihat
hehehehe

erm tu je lah kot yang aku rase nak citer kali nie . Harap-harap pasnie negara dorang okeh la kot seperti biasa , nasib baek la takde raksase kuar dari perut buni Jepun tu yep , mana taw tetibe ada kuar Ultraman ke kan ?? Leh gak tolong selamatkan mangsa tsunami kat situ .. hehehe ....
pewira Jepun hehe :)
jgn risau , Ultraman sedia membantu :P
over la plak mamat nie :)

1 ulasan:

  1. xbaek ko....siap letak ultraman lak..hehehe:)hero fabret anak akak tu..

    tapi satu yang akak suke sangat ngan orang Jepun ni diorang sangat2 berdisplin....

    Memang kite kena bersyukur sangat2 sebab dilahirkan di Malaysia...

    BalasPadam