Isnin, 13 Jun 2011

Ini lah rahsia kecantikan

Hyep , lame dah aku x jenguk taman aku nie , dah berhabuk-habuk , aku sebenarnya dah ketandusan idea beserta malas nak buat entry baru , takpe takpe disebabkan hari ni aku mengalami kebosanan yang terlampau , aku rase nak menyemak kat taman aku nie , hehe ..

berfikir sambil tidor , apakah ??

Kat sini aku ade banyak pemuda -pemuda petua -petua nak share kat korang , kalau rase nak ikut petua ni dipersilakan .. jangan lupa baca Bismillah ye , hihi

1.PETUA CEPAT DIPINANG - banyakkan minum air pinang , lagi sedap kalau tambah ais *mamak , bungkus pinang ais ikat tepi 1 , hehehe *

2.MENEGANGKAN KULIT MUKA - korang tarik kulit muka tu bagi tegang pastu stappler la *kalau nak hasil yang terbaik sapu gam gajah dan tarik ke telinga memang takk lah weh jadi tegang , huhuhu *

3.MENGHILANGKAN BAU BADAN - berendam dalam besen air yang telah diisi dengan minyak wangi dan serai wangi . confirm wangi pasnie * yang ni macam boleh pakai , tapi nak ke korang berendam dalam tu dengan miang serai tu , aku takut bau lain je , sebab aku taw kucing memang suka kencing kat serai *


ni lah serai wangi selalu org buat utk masakan

aku selalu nampak kucing jiran aku kencing kat sini hehe


4.MELEMBUTKAN RAMBUT - rendam kepala korang dalam air yang menggelegak , kalau boleh biar suhu tu mencecah 200 celcius ke atas * pasnie bukan rambut korang makin lembut , makin berkurang lah jumlah helai rambut yang ada *

5.MENGEKALKAN KECANTIKAN - jangan basuh makeup korang , biar je , tapi tu pon kalau make up korang lawa la * yang nie aku pun sokong , kebanyakkan orang make up yang buat dye jadi cantik , bila hilang make up ?? aku rase lawa nenek aku lagi huhuhu *

saya comel kan ?? giller tebal make up ..

6.MENGELAKKAN RAMBUT GUGUR - lumur rambut korang dengan gam gajah(UHU) ,confirm tak gugur dah pasni , melainkan tercabut terus dari kepala je , entah2 dengan kulit kepala pon boleh tanggal skali *seelok-eloknya pakai tudung lah , kan lagi comel , hehe *

ini gajah okay ! huhu

ini baru lah gam gajah diperbuat dari gajah ?? *muka blur*

7.MENGHALUSKAN KULIT MUKA - gosok muka korang dengan kertas pasir *memang konfem lah kulit muka akan lebih halus , tak payah la pegi facial pasni k , hehe *


p/s : sekadar suka-suka menghabiskan masa lapang yang tak berapa lapang nie , caucincau :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan